ABD’nin Kaliforniya eyaletinin Kuzey Bölgesi‘nde geçtiğimiz hafta açılan yeni bir toplu dava açıldı. Davada çocuklara yönelik sanal oyun platformu Roblox’un, üçüncü taraf kumar siteleri aracılığıyla çocukların kumar oynamasını kolaylaştırdığı öne sürüldü. Roblox, milyonlarca sanal oyun tecrübesine mesken sahipliği yaparken, bu dava platformun çocukların ve gençlerin kumar oynamasına imkan sağladığı suçlamalarını gündeme getiriyor.
Techcrunch’ın haberinde yer alan bilgilere nazaran, davayı açan ebeveynler Rachel Colvin ve Danielle Sass, Roblox’un sanal para ünitesi ‘Robux‘ ile irtibatlı üçüncü taraf sitelerde oynamaya teşvik edilen çocukları tarafından binlerce Robux‘un bilgileri dışında kaybedildiğini öne sürüyor. Dava, RBXFlip, Bloxflip ve RBLXWild üzere üçüncü taraf sitelerin çocukları yasadışı bir biçimde kumar oynamaya davet eden “katılımcılar” olduğunu sav ediyor. Bu üçüncü taraf sitelerin sahipleri, Roblox ile birlikte davalı olarak isimlendiriliyor.
YETERİNCE TEDBİR ALINMIYOR
Roblox‘un Hizmet Şartları, sanal fişlerle oynamanın simüle edilmiş bahis yahut gerçek para, Robux yahut tecrübe içi bedelli öğelerin takası üzere simüle edilmiş kumar içeren tecrübelere müsaade vermediğini belirtiyor. Lakin ebeveynler, Roblox‘un üçüncü taraf bahis sitelerine karşı gereğince tedbir almadığını öne sürüyor. Dava dilekçesinde Roblox’un ebeveynlere ve kullanıcılara platformunun ve dijital para ünitesinin inançlı olduğunu aldatıcı bir formda beyan ettiği tez ediliyor.
ROBLOX YETKİLİLERİ DURUMUN FARKINDA FAKAT TEDBİR ALMIYOR!
Dava ayrıyeten, Roblox’un Robux akışı üzerinde denetim sahibi olduğunu ve bu nedenle üçüncü taraf kumar sitelerinin platformda oynanan oyun içi para ünitesiyle ilişkilendirildiğini argüman ediyor. Roblox’un bu durumu bildiği halde gerekli tedbirleri almadığı öne sürülüyor.
Roblox yetkilileri, mevzuyla ilgili makul soruları yanıtlamayı reddetti lakin platformun makus niyetli bireylerin Roblox’un markasını kullanarak yasadışı siteleri işlettiğini belirtti. Açıklamalarında Roblox’un kullanıcılarının güvenliği ve uyumlu bir çevrimiçi tecrübe sağlamayı amaçladığı vurgulandı.